18 Ιούλιος 2019

RSS Facebook Twitter

Διαβάστε επίσης

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

ΥΓΕΙΑ

Το νομό Καστοριάς θα επισκεφθούν για πρώτη φορά Κινητές Ιατρικές Μονάδες προκειμένου να παρέχουν δωρεάν ιατρική φροντίδα και προληπτικές εξετάσεις για όλους τους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής της Δημοτικής Ενότητας Αρρένων και Κορεστείων. 

Όλοι βιώνουμε άγχος και στρες σε κάποιες φάσεις της ζωής, τι μπορεί να δείχνει όμως ο χρόνος που εκδηλώνεται;

Την ηθική, και όχι μόνο, ανταμοιβή των διασωστών του ΕΚΑΒ που «βγαίνουν» στον δρόμο, στελεχώνοντας τα ασθενοφόρα, εξετάζει η ηγεσία του υπουργείου Υγείας.

Το νερό, κύριο συστατικό του σώματός μας, προσφέρει ανεξάντλητη ενέργεια και εγγυάται υγεία και ομορφιά. Δημιουργώντας  ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα κατανάλωσης νερού καθημερινά, μπορούμε να τροφοδοτούμε επάξια τον οργανισμό μας, όπως κάνουμε άλλωστε, και με την αναγκαία ποσότητα θερμίδων που μας αναλογεί.  

Ως γυναίκες οφείλουμε να καταναλώνουμε λίγο περισσότερα από 2 λίτρα νερό ημερησίως, ενώ αντίστοιχα οι άνδρες πρέπει να πίνουν λίγο παραπάνω από 3 λίτρα νερό.

Πόσο νερό πρέπει να πίνουμε;

Σύμφωνα με τελευταίες έρευνες, όμως, μπορούμε να καθορίσουμε πόσο νερό πρέπει να καταναλώνουμε καθημερινά, για να διαφυλάξουμε την υγεία και την ισορροπία του οργανισμού μας, ανάλογα με το βάρος του σώματός μας.

Πώς;

1. Μετατρέπουμε το βάρος μας από κιλά σε λίβρες και το διαιρούμε με 2,2 (π.χ. εάν είμαστε 60 κιλά, ζυγίζουμε 132,28 λίρες, οπότε 132,28: 2,2 = 60,127)

2. Πολλαπλασιάζουμε το αποτέλεσμα, ανάλογα με την ηλικία μας, δηλαδή:

Εάν είμαστε κάτω από 30 ετών, πολλαπλασιάζουμε με το 40
Εάν είμαστε μεταξύ 30 και 55 ετών, πολλαπλασιάζουμε με το 35
Εάν είμαστε άνω των 55 ετών, πολλαπλασιάζουμε με το 30 (π.χ. 60,127 x 35 = 2.104,445)
3. Διαιρούμε το αποτέλεσμα με το 28,3 (2.104,445: 28,3 = 74.382,014). Αυτό δείχνει πόσο νερό πρέπει να καταναλώνουμε σε ουγγιές.

4. Για να μετατρέψουμε το αποτέλεσμα σε λίτρα, διαιρούμε με το 35, δηλαδή 74.382,014 : 35 = 2.1246289
Η ποσότητα εξαρτάται, επίσης, από τις καθημερινές μας δραστηριότητες και τη διατροφή.

 

Εάν στην καθημερινότητα μας υπερισχύει η καθιστική ζωή, τότε το παραπάνω αποτέλεσμα είναι κατά κάποιον τρόπο σωστό. Εάν, όμως, η εργασία μας απαιτεί πολύωρη κίνηση, τότε θα πρέπει να αυξήσουμε την κατανάλωση νερού.

Όταν βέβαια ακολουθούμε ένα πρόγραμμα άθλησης, τότε τα δεδομένα αλλάζουν ακόμα περισσότερο. Για κάθε 30 λεπτά εκγύμνασης πρέπει να πίνουμε περίπου 0,350ml επιπλέον νερό.

Σημαντικό ρόλο παίζει και η διατροφή μας, όσον αφορά την πρόσληψη του νερού. Τα τρόφιμα που περιέχουν πολύ νερό, όπως για παράδειγμα τα λαχανάκια Βρυξελλών ή το λάχανο, αποβάλλουν από τον οργανισμό μας τα ανεπιθύμητα υγρά, οπότε και διψάμε περισσότερο.

Από την άλλη, οι τροφές που είναι πλούσιες σε νάτριο, όπως τα ποπ κορν και οι σούπες, κάνουν το σώμα μας να συγκρατεί περισσότερο νερό, αυξάνουν όμως, την αρτηριακή μας πίεση με αποτέλεσμα να διψάμε περισσότερο.

Γενικά, το καλύτερο που έχουμε να κάνουμε είναι αφού υπολογίσουμε πόσο νερό χρειάζεται ο οργανισμός μας σύμφωνα με το βάρος μας, να πίνουμε ακόμα περισσότερο, καθημερινά.

Θα κερδίσουμε λαμπερό, φωτεινό δέρμα, ζωντάνια στα μαλλιά και αίσθηση δροσιάς από την κορυφή ως τα νύχια!

govastileo.gr

Της Ανθής Αγγελοπούλου

Μία από τις πιο πρόσφατες μελέτες η οποία έγινε από επιστήμονες στη Μινεσότα και δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Journal of the American Academy of Dermatology, έδειξε ότι ένας μικρός αριθμός ατόμων που εκτίθενται στον ήλιο «απλώνει» σωστά το αντηλιακό στο σώμα του.

Οι ερευνητές παρακολούθησαν επί 93 ώρες 2.187 εθελοντές, καταγράφοντας τη συχνότητα και τον τρόπο χρήσης του αντηλιακού και διαπίστωσαν, μόνο ο 1 στους 3 δηλαδή το 33% των συμμετεχόντων έβαζε αντηλιακό σε όλα τα εκτεθειμένα σημεία του δέρματος. Ενώ, μόνο το 38% ακολουθούσαν και τους υπόλοιπους κανόνες ηλιοπροστασίας, δηλαδή φορούσαν προστατευτικά ρούχα, καπέλο και γυαλιά ηλίου.

Επιπροσθέτως, όπως επεσήμαναν, ανησυχητικό ήταν και το γεγονός, ότι ακόμα και απ’ όσους χρησιμοποιούσαν αντηλιακό, η πλειονότητα μείωνε σημαντικά τη χρήση τις μέρες με συννεφιά.

Όπως μας εξηγεί ο Δερματολόγος-Αφροδισιολόγος (Αισθητική Δερματολογία-Δερματοχειρουργική)  Δρ. Μάρκος Μιχελάκης ο περισσότερος κόσμος έχει λανθασμένες αντιλήψεις για τα αντηλιακά πιστεύοντας ότι είναι απαραίτητο μόνο στα εκτεθειμένα σημεία του σώματος.

Αυτό όμως είναι σωστό μόνο όταν κανείς φοράει ρούχα από ύφασμα με ειδικά αντηλιακά φίλτρα γιατί τα κοινά υφάσματα απορροφούν την υπεριώδη ακτινοβολία (UV) του ηλίου όσο και ένα αντηλιακό με δείκτη προστασίας SPF κάτω από 10, που είναι ανεπαρκές. Πιο απορροφητικά είναι τα σκούρα υφάσματα με σφιχτή πλέξη, τα οποία δεν “φεγγίζουν” καθόλου στον ήλιο.

Το αντηλιακό πρέπει να απλώνεται σε όλο το σώμα, ειδικά από τα άτομα υψηλού κινδύνου όπως είναι όσοι έχουν λευκό δέρμα, γαλάζια μάτια, ξανθά ή κόκκινα μαλλιά κ.λπ..
Ένα ακόμη λάθος είναι η ποσότητα επάλειψης. Αναλόγως με το μέγεθος του σώματος, σε κάθε επάλειψη χρειάζονται περίπου 30 γραμμάρια αντηλιακού, δηλαδή μια γεμάτη χούφτα.
Επίσης, ακόμα κι αν το αντηλιακό σας είναι ανθεκτικό στο νερό (water-resistant), πρέπει οπωσδήποτε να επαναλαμβάνετε την επάλειψη μετά το κολύμπι ή όταν ιδρώσετε πολύ.
Αν δεν κολυμπήσετε, πρέπει να την επαναλαμβάνετε κάθε 2-3 ώρες έκθεσης στον ήλιο.
Αν δεν είναι ανθεκτικό στο νερό, πρέπει να την επαναλαμβάνετε κάθε 2 ώρες.
Τέλος, να θυμάστε ότι «δεν υπάρχουν εντελώς αδιάβροχα (waterproof) αντηλιακά.
Αντηλιακό απλώνουμε τουλάχιστον 20 λεπτά πριν βγείτε από το σπίτι γιατί τα φίλτρα που περιέχει και τα οποία εμποδίζουν την είσοδο της UV βαθιά στο δέρμα, χρειάζονται χρόνο για να απορροφηθούν και να δράσουν.
Μην ξεχνάτε να βάζετε αντηλιακό και στα αυτιά, στον αυχένα, στον λαιμό και στο πάνω μέρος των άκρων των ποδιών σας (κουντεπιέ) όπως και στα πέλματα, σημεία που συνήθως τα αμελούν όλοι, ειδικά οι άνδρες. Επίσης, οι άνδρες με λίγα ή χωρίς μαλλιά, δεν πρέπει να ξεχνούν το δέρμα του κρανίου τους.
Ακόμα, όμως, κι αν καθίσετε σε σκιερό μέρος, μην ξεχνάτε ότι η άμμος, η θάλασσα, τα τζάμια και οι άλλες λείες επιφάνειες αντανακλούν την UV. Συνεπώς το αντηλιακό είναι και εκεί απαραίτητο. Το ίδιο και όταν έχει συννεφιά, διότι ποσοστό έως και 80% της UV διαπερνά τα σύννεφα και φθάνει στην επιφάνεια της γης (γι’ αυτό τον λόγο χρειαζόμαστε αντηλιακό και τον χειμώνα).
Όσον αφορά τα βρέφη και τα μικρά παιδιά, πρέπει να αποφεύγουν την άμεση έκθεση στον ήλιο τουλάχιστον μέχρι την ηλικία των 2 ετών, ενώ είναι απαραίτητο να λαμβάνουμε γι’ αυτά όλα τα μέτρα προστασίας από την UV.
Τα αντηλιακά είναι ανθεκτικά στον χρόνο αλλά έχουν και ημερομηνία λήξεως

Οι περισσότεροι κατασκευαστές λένε ότι τα αντηλιακά τους κρατάνε 3 χρόνια από την ημερομηνία παραγωγής. Ωστόσο αυτό εξαρτάται από τον τρόπο αποθήκευσης. Αν δεν τα εκθέσετε ποτέ στον ήλιο και στην υπερβολική ζέστη, αλλά τα έχετε σε δροσερό και σκοτεινό χώρο, μπορεί να αντέξουν και 5 χρόνια. Επειδή, όμως, συνήθως τα παίρνουμε μαζί στην παραλία ή τα έχουμε στην τσάντα ή στο αυτοκίνητο, τα συστατικά τους διασπώνται πολύ γρήγορα. Μελέτες έχουν δείξει πως με αυτή την τακτική αντέχουν από 6 έως το πολύ 12 μήνες.

Για να αποφύγετε αυτόν τον κίνδυνο, ιδανικά να φυλάτε το περυσινό αντηλιακό σας στο ψυγείο. Μην ξεχνάτε επίσης να το ανακινείτε πολύ καλά, πριν από κάθε χρήση.

Πάντως, αν βάζετε την σωστή ποσότητα αντηλιακού, αν κάνετε συχνές επαλείψεις και αν δεν το αμελείτε ούτε τον χειμώνα δύσκολα θα σας περισσεύει αντηλιακό από τη μία χρονιά στην άλλη.

Πώς να επιλέξετε τον σωστό δείκτη προστασίας

Τα καλά αντηλιακά με δείκτη προστασίας SPF 30 απορροφούν το 97% της υπεριώδους ακτινοβολίας (UV) του ήλιου, ενώ εκείνα με SPF 50 απορροφούν το 98%.

Καλό είναι να προτιμάτε αυτά που απορροφούν τόσο την υπεριώδη ακτινοβολία (UVA) όσο και την υπεριώδη ακτινοβολία Β (UVB) και να τα εφαρμόζετε όποια ώρα της ημέρας κι αν πρόκειται να βγείτε από το σπίτι γιατί η UVA, που ευθύνεται για τη φωτογήρανση (ρυτίδες, κηλίδες κ.λπ.), είναι σταθερή καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας ενώ, η UVB, που σχετίζεται με το μελάνωμα, έχει τη μέγιστη έντασή της το μεσημέρι και νωρίς το απόγευμα.

Naftemporiki.gr

Η γυμναστική είναι πολύ χρήσιμη στη ζωή μας.

Πείτε ότι μάς αρέσουν οι θεωρίες συνωμοσίας, αλλά έχουμε την εντύπωση ότι συνέχεια κάποιος προσπαθεί να μπει ανάμεσα σε εμάς και την αγάπη μας για τον καφέ.

Θάνος Ξυδόπουλος

Ο αριθμός των γυναικών που κάνουν συχνά σεξ μειώνεται με την ηλικία και ο αριθμός των γυναικών που απολαμβάνουν το σεξ μετά την εμμηνόπαυση είναι ακόμη χαμηλότερος.

Αν κανείς είναι υπέρβαρος ή παχύσαρκος, έχει μεγαλύτερη πιθανότητα επιβίωσης έπειτα από ένα εγκεφαλικό, σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα, που αναδεικνύει και πάλι το λεγόμενο «παράδοξο της παχυσαρκίας», δηλαδή τη διαπίστωση ότι σε ορισμένες περιπτώσεις τα παραπανίσια κιλά παρέχουν προστασία. Μάλιστα, όσο μεγαλύτερο είναι το βάρος, τόσο περισσότερο φαίνεται να μειώνεται η πιθανότητα ενός θανατηφόρου εγκεφαλικού.

Παρασκευή, 12 Ιούλιος 2019 16:00

Γιατί αισθάνεστε συνεχώς κουρασμένοι;

Ο σύγχρονος τρόπος ζωής αλλά και οι συνθήκες εργασίας πολλές φορές επηρεάζουν την καθημερινότητα και τον οργανισμό μας.

Όλο και πιο συχνά, μεγάλο ποσοστό ενηλίκων διαμαρτύρεται για τη κούραση που νιώθει κατά τη διάρκεια της μέρας.

Οι πιο συνηθισμένοι λόγοι της εξάντλησης είναι οι εξής: έλλειψη ύπνου, γρήγορος τρόπος ζωής, απουσία άσκησης, καθώς και η κακή διατροφή. Βέβαια σημαντικό ρόλο διαδραματίζουν και ψυχολογικοί παράγοντες, όπως διάφορες διαταραχές (κατάθλιψη, άγχος, χρόνιες αϋπνίες κτλ).

 

Θα εστιάσουμε κυρίως στα βασικά και απλά αίτια. Οι ειδήμονες λοιπόν επισημαίνουν ότι βασικότερη αιτία της κούρασης που νιώθουμε είναι η έλλειψη σιδήρου ή και άλλων βιταμινών. Εξάλλου όλα ξεκινούν απ’ τη διατροφή και σαν κύκλος καταλήγουν σ’αυτή. Ο τρόπος που τρεφόμαστε καθρεφτίζεται στην υγεία του σώματος μας αλλά και στη ψυχολογία μας.

Σελίδα 3 από 888