22 Μάρτιος 2019

RSS Facebook Twitter

Διαβάστε επίσης

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Τετάρτη, 02 Ιανουάριος 2019 14:00

Ζάχαρη και διατροφικές συνήθειες παιδιού

Η ζάχαρη είναι άκρως εθιστική και, αν ήταν στο χέρι του παιδιού, θα την κατανάλωνε σε μεγάλες ποσότητες σε καθημερινή βάση. Πάμε να δούμε κάποια σημεία προσοχής που πρέπει να έχουν κατά νου όλοι οι γονείς:

Οι ειδικοί αναφέρουν ότι το πρωινό είναι το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας. Αυτό βέβαια δε σημαίνει ότι πρέπει η ζάχαρη να είναι αναπόσπαστο μέρος αυτού. Το ιδανικό είναι το παιδί να παίρνει ένα υγιεινό πρωινό, με γάλα και δημητριακά. Μην του δίνετε να πάρει στο σχολείο ανθυγιεινά σνακ, μόνο και μόνο επειδή ζηλεύει τους συμμαθητές του. Ένα φρούτο ή ένα τοστ είναι ό,τι πρέπει. Κάποια σκευάσματα και τρόφιμα που περιέχουν μεγάλες ποσότητες ζάχαρης δε γίνεται να αποφευχθούν, όπως για παράδειγμα οι χυμοί του εμπορίου, η σοκολάτα, τα παγωτά ή τα αναψυκτικά.

Απλά να αποφεύγονται οι υπερβολές στη συχνότητα και την ποσότητα κατανάλωσής τους. Κανείς δεν περιμένει από εσάς να απαγορεύσετε δια ροπάλου την κατανάλωση ζάχαρης στο παιδί σας. Υπάρχουν ροφήματα και τρόφιμα που κατά τα άλλα είναι υγιεινά, όμως περιέχουν ποσότητες ζάχαρης.

Προσοχή χρειάζεται με την «κακή» ζάχαρη και, όπως αναφέραμε πιο πάνω, με τη συχνότητα και τις ποσότητες πρόσληψής της. Μια εμπειρική και αποτελεσματική λύση επίσης είναι να ελέγχετε πάντα τις ετικέτες των προϊόντων που αγοράζετε, αφού εκεί αναφέρεται η περιεκτικότητά τους σε ζάχαρη. Κάτι ακόμα που πρέπει να γνωρίζετε για τη ζάχαρη είναι πως, ενώ παροδικά δίνει ένα αίσθημα κορεσμού, τελικά καταλήγει να ενισχύει την πείνα του παιδιού και σε ορισμένες περιπτώσεις να το οδηγεί στη λαιμαργία. Θα παρατηρήσετε ότι εκείνες τις μέρες που το μικρό σας καταναλώνει μεγάλες ποσότητες ζάχαρης, από τη μια στιγμή στην άλλη γίνεται υπέρ του δέοντος κινητικό και ενεργητικό, καθώς τα επίπεδα σακχάρου είναι ανεβασμένα.
Από εκεί και πέρα, είναι γνωστή η φθορά που προκαλεί η ζάχαρη στα δόντια, άρα να ένας ακόμα λόγος να γίνεται με σύνεση η πρόσληψή της. Προσοχή όμως να μην τρομοκρατήσετε τα παιδιά με αυτή την προοπτική!
Τέλος, θα πρέπει να γνωρίζετε ότι η ιδανική ποσότητα ζάχαρης είναι χοντρικά στο 10% επί του συνόλου των ημερήσιων θερμίδων που προσλαμβάνει το παιδί.

Χρησιμοποιήστε τη σωστή δόση απορρυπαντικού, σύμφωνα με τον πίνακα δοσολογίας. Το να προσθέσουμε μεγαλύτερη δόση, δε σημαίνει ότι τα ρούχα θα καθαρίσουν καλύτερα. Αντιθέτως, μπορεί να μην ξεβγαλθούν καλά!

Να βάζετε τακτικά πλυντήριο με άπλυτα ρουχαλάκια του μωρού και να μην περιμένετε να γεμίσει ασφυκτικά. Κάπως έτσι θα υπάρχει μόνιμη διαθεσιμότητα σε οποιοδήποτε ρουχαλάκι χρειαστείτε στην κάθε περίσταση.

Και βέβαια να βάζετε ξεχωριστό πλυντήριο για τα βρεφικά ρούχα και ξεχωριστό για τα δικά σας.

Σε ορισμένες περιπτώσεις θα χρειαστεί να πλύνετε κάποια ρουχαλάκια στο χέρι, αν και δε συνίσταται κάτι τέτοιο λόγω περιορισμένου χρόνου. Αν η ετικέτα αναφέρει ότι μπορεί να πλυθεί στο πλυντήριο, προτιμήστε το.

Τέλος, πάντοτε να σιδερώνετε για να αποστειρωθούν με τον ατμό και μόνο όταν έχουν στεγνώσει πλήρως από τυχόν υγρασία από το σιδέρωμα να τα τοποθετείτε στο συρτάρι.

Πηγή: mother.gr

blog comments powered by Disqus
thesspress

thesspress

info@thesspress.gr