19 Ιούλιος 2018

RSS Facebook Twitter

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Τετάρτη, 11 Απρίλιος 2018 07:52

10 πράγματα που συμβαίνουν στο σώμα μας όταν περπατάμε

Όλοι έχουμε ακούσει το γνωμικό του Ιπποκράτη «Το περπάτημα είναι το καλύτερο φάρμακο του ανθρώπου». 

Σε συνδυασμό με καλό ύπνο και διατροφή, το περπάτημα μπορεί να βοηθήσει να αποφύγουμε εντελώς την ανάγκη της επίσκεψης στο γιατρό. Αρκούν 15-30 λεπτά ημερησίως ώστε να δούμε ριζική βελτίωση όχι μονο στην εμφάνιση ενός ανθρώπου, αλλά και στην υγεία του ως σύνολο.

1. Θετικές αλλαγές στον εγκέφαλο
Όπως αποκαλύπτει η έρευνα, η χαμηλής έντασης αεροβικές ασκήσεις, όπως το περπάτημα, προλαμβάνουν την άνοια, μειώνουν τον κίνδυνο του Αλτζάϊμερ και βελτιώνουν ολικά την πνευματική υγεία. Χωρίς να συνυπολογίζουμε την μείωση του άγχους και την διατήρηση υψηλότερων επιπέδων ενδορφινών.

2. Βελτίωση όρασης
Αν και τα μάτια φαινομενικά μπορεί να είναι ένα απο τα τελευταία όργανα που συνδέονται με τα πόδια, το περπάτημα ωστόσο ωφελεί την υγεία τους. Μπορεί να βοηθήσει μέχρι και στην καταπολέμηση του γλαυκόματος ανακουφίζοντας την πίεση των ματιών.

3. Πρόληψη καρδιακών παθήσεων
Σύμφωνα με την Ένωση Αμερικής για Καρδιοπάθιες, το περπάτημα δεν υστερεί σε αποδοτικότητα από το τρέξιμο όσο αναφορά την πρόληψη για παθήσεις της καρδιάς ή εγκεφαλικό επεισόδιο. Η δραστηριότητα αυτή βοηθάει στην αποφυγή καρδιακών προβλημάτων μειώνοντας την αρτηριακή πίεση και τα επίπεδα χοληστερόλης καθώς επίσης, βελτιώνοντας την κυκλοφορία του αίματος.

4. Αύξηση του μεγέθους των πνευμόνων
Το περπάτημα είναι μια αεροβική άσκηση η οποία αυξάνη την ροή του οξυγόνου στη ροή του αίματος και βοηθά στην προπόνηση των πνευμονιών, καθώς επίσης και στην μείωση τοξινών και απόβλητων του αναπνευστικού. Εξαιτίας της καλύτερης και βαθύτερης αναπνοής μερικά συμπτώματα που σχετίζονται με παθήσεις του αναπνεστικού μπορεί να μειωθού

5. Ωφέλη στο πάνγκρεας
Μπορεί να φαίνεται δύσκολο να το πιστέψει κανείς αλλά το περπάτημα ως άσκηση είναι πιο αποτελεσματικό από το τρέξιμο στη πρόληψη του διαβήτη. Η έρευνα αυτή δείχνει πως μια ομάδα «περιπατητών» έδειξει βελτίωση στην αντοχή γλυκόζης σχεδόν 6 φορές μεγαλύτερη από την ομάδα των «τζόγκερς» μετά από περίοδο δοκιμών 6 μηνών. 

6. Βελτιωμένη Πέψη
30 λεπτά περπατήματος καθημερινά μπορούν  όχι μόνο να μειώσουν τον κίνδυνο στον καρκίνο του παχέος εντέρου αλλά και να βελτιώσουν την χωνεψη και τη δυσκοιλιότητα ρυθμίζοντας τις εντερικές κινήσεις.

7. Μυϊκή Τόνωση
Ο μυικός τόνος και η απώλεια βάρους (σε περιπτώσεις υπέρβαρων) μπορούν να πραγματοποιηθούν με το περπάτημα. Η συνήθεια του να περπατάει κανείς 10.000 βήματα την ημέρα υπολογίζεται ως άθληση στο γυμναστήριο, ιδιαίτερα άμα προσθέσουμε παύσεις και ανηφόρα. Επιπλέον, έχει χαμηλό αντίκτυπο και δεν χρειάζεται χρόνος αποκατάστασης, το οποίο σημαίνει κανένας πόνος στους μυς ή παράλειψη της επόμενης μέρας στο γυμναστήριο λόγο πόνου.

8. Πιο γερά κόκκαλα και αρθρώσεις
Το περπάτημα παρέχει περισσότερη κίνηση στις αρθρώσεις, αποτρέπει την απώλεια οστικής μάζας και ακόμα, μειώνει το ρίσκο καταγμάτων. Το Ίδρυμα Αρθρίτιδας προτείνει το χαλαρό περπάτημα τουλάχιστον 30 λεπτών την ημέρα σε συχνή βάση για τη μείωση πόνου στις αρθρώσεις, καθώς και ακαμψία και φλεγμονές.

9. Ανακούφιση στους πόνους της πλάτης
Το περπάτημα μπορεί να φανεί σωτήριο για όσους βιώνουν πόνους στη πλάτη κατά τη διάρκεια πιο απαιτητικών ασκήσεων. Λόγω του ότι είναι ελαφριάς κατηγορίας δραστηριότητα δεν προκαλεί περισσότερο πόνο ή ενόχληση, όπως το τρέξιμο. Το περπάτημα συνεισφέρει στη καλύτερη αρτηριακή κυκλοφορία μέσω σπονδυλικών δομών και βελτιώνει τη στάση και την ευλιγισία που είναι ζωτική για μια υγιή σπονδυλική στήλη.

10. Πιο ήσυχο μυαλό
Αν το περπάτημα βελτιώνει τα συμπτώματα κατάθλιψης σε ασθενείς με μείζων διαταραχές κατάθλιψης, απλά φανταστείτε πόσο θα μπορούσε να μας βοηθήσει να ανταπεξέλθουμε σε άγχος, στεναχώρια, πίεση ή και ως βελτιωτικό διάθεσης.

blog comments powered by Disqus
thesspress

thesspress

info@thesspress.gr