20 Σεπτέμβριος 2018

RSS Facebook Twitter

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

ΥΓΕΙΑ

Νέα έρευνα της ΑΚΟΣ σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Ερευνών Λιανεμπορίου και Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) δείχνει τις αντιλήψεις και τις συμπεριφορές τόσο των υγιών όσο και των ασθενών ενηλίκων στη χώρα μας, αναφορικά με τα συμπληρώματα διατροφής και τη χρήση τους. Συγκεκριμένα, αν κάνουν χρήση συμπληρωμάτων, τί είδους, με ποια συχνότητα, για ποιους λόγους αλλά και αν ενημερώνουν το θεράποντα ιατρό τους για τη λήψη τους.

Η ημερήσια κατανάλωση περίπου τριών μερίδων γαλακτοκομικών τη μέρα σχετίζεται με μικρότερη πιθανότητα καρδιαγγειακής νόσου και πρόωρης θνησιμότητας. Αυτό δείχνει μια νέα μεγάλη διεθνής μελέτη, που έγινε σε περισσότερους από 136.000 ανθρώπους ηλικίας 35 έως 70 ετών, σε 21 χώρες, σε βάθος περίπου δεκαετίας.

O αριθμός των κρουσμάτων καρκίνου στην Ευρώπη συνεχίζει να αυξάνεται με σταθερό ρυθμό αλλά το ποσοστό της θνησιμότητας από τη νόσο παρουσιάζει πτώση, υπογράμμισε ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας στην "Έκθεσή (του) για την υγεία στην Ευρώπη" που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα.

Τετάρτη, 12 Σεπτέμβριος 2018 23:00

Μπαργιώτας: «Βατερλώ» η στελέxωση των ΤΟΜΥ

Για ανεδαφικά σχέδια, «Βατερλώ» των προκηρύξεων (και παρατάσεων) για τη στελέχωση των ΤοΜΥ και αναγκαστικές μετακινήσεις Γενικών Γιατρών και Παθολόγων από Κέντρα Υγείας σε ΤοΜΥ για να καλυφθούν τα κενά, κάνει λόγο σε ερώτησή του προς τον υπουργό Υγείας Ανδρέα Ξανθό, ο βουλευτής Λάρισας της Δημοκρατικής Συμπαράταξης και υπεύθυνος του τομέα υγείας, κ. Κώστας Μπαργιώτας.

«Ετήσιος έλεγχος του προστάτη: Γιατί η πρόληψη είναι πολιτισμός!». Αυτό είναι το κεντρικό σύνθημα της ενημερωτικής εκστρατείας για την έγκαιρη διάγνωση του καρκίνου και των άλλων παθήσεων του προστάτη, που διοργανώνει η Ελληνική Ουρολογική Εταιρεία (ΕΟΕ), 17 έως τις 21 Σεπτεμβρίου, στο πλαίσιο της «Ευρωπαϊκής Εβδομάδος Ουρολογικών Παθήσεων».

Η μεγαλύτερη έρευνα που έχει γίνει μέχρι τώρα δείχνει ότι η ποσότητα των σπερματοζωαρίων έχει μειωθεί κατά 60% από το 1973 έως το 2011 –

υνεχίζοντας την επιτυχημένη 10ετή πορεία του το Συνέδριο Επεμβατικής Καρδιολογίας και Ηλεκτροφυσιολογίας  διοργανώνεται για 11η συνεχόμενη χρονιά από την Καρδιολογική Εταιρεία Βορείου Ελλάδος στις 13 - 15 Σεπτεμβρίου 2018 στο ξενοδοχείο Electra Palace στη Θεσσαλονίκη.

Μπορείτε να μειώσετε αισθητά τον κίνδυνο προδιαβήτη και διαβήτη τύπου 2 επιλέγοντας τις κατάλληλες τροφές.

Θεωρείται μακράν ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για να αποβάλλεις το στρες της καθημερινότητας και να νιώσεις ηρεμία και γαλήνη, κάτι που δεν παίρνεις από ένα πρόγραμμα άρσης βαρών. Εάν πιστεύεις ότι η γιόγκα είναι μόνο για κορίτσια τότε ίσως να μην είχες την τύχη να βιώσεις την εμπειρία της γιόγκα και να διαπιστώσεις ότι δεν σου χαρίζει μόνον ένα υγιές και ευλύγιστο σώμα αλλά επιδρά στο νευρικό σύστημα και έτσι οι ευεργετικές της επιδράσεις αγγίζουν και το ψυχο-νοητικό επίπεδο. Πριν αρχίσεις να λες ότι είναι πολύ soft ή ότι δεν κανει για σένα, απλώς δοκίμασε να την κάνεις συνειδητά για 2 εβδομάδες. Ίσως τότε αντιληφθείς πόσο λάθος εκτίμηση έχεις κάνει για τη γιόγκα. Συγκεντρώσαμε τους 25 λόγους για να κάνεις yoga κάθε μέρα, ακόμη κι αν είσαι άντρας.

2 Μπορείς να την κάνεις παντού. Σε ένα yoga mat, σε χαλί, στο γρασίδι, στο πάτωμα. Ακόμη κι όταν ταξιδεύεις μπορείς πάντα να γυμνάζεσαι. 

3 Η γιόγκα είναι σαν ένα είδος ψυχοθεραπείας, που όμως δεν συμπεριλαμβάνει ψυχαναλυτή. Γίνεσαι εσύ ο θεραπευτής του εαυτού σου.

4 Η γιόγκα σε κάνει πιο παραγωγικό. Θα συνειδητοποιήσεις ότι η γιόγκα θα σε κάνει πιο παραγωγικό στην εργασία σου.

5 Η γιόγκα αυξάνει την ενέργειά σου. Η πρωινή γιόγκα ενεργοποιεί το σώμα σου αυξάνοντας την πρόσληψη οξυγόνου και διεγείροντας τη ροή του αίματος σε ολόκληρο το σώμα παρέχοντάς σου ενέργεια όλη μέρα.

6 Η γιόγκα ενισχύει το μεταβολισμό σου. Δεν θέλεις περισσότερη επεξήγηση σε αυτό.

7 Η γιόγκα σε χαλαρώνει και σε βοηθά να κοιμηθείς καλύτερα. Μειώνει τα επίπεδα της κορτιζόλης, της ορμόνης του στρες, χαρίζοντάς σου έναν ήρεμο ύπνο.

8 Η γιόγκα ενισχύει τις αρθρώσεις σου.

9 Η γιόγκα δυναμώνει τη σπονδυλική σου στήλη, βοηθώντας σε να αποκτήσεις καλύτερη στάση του σώματος, σε ανακουφίζει από τον πόνο στην πλάτη και προλαμβάνει τραυματισμούς στην πλάτη.

10 Η γιόγκα σε αποτοξινώνει από τις επιπτώσεις της ρύπανσης του περιβάλλοντος και της τροφής μέσω του εσωτερικού “μασάζ” των οργάνων.

11 Η ενσυνείδητη αναπνοή σε βοηθά να αποκτήσεις τη συνήθεια να παρατηρείς την αναπνοή σου όλη την ημέρα, βοηθώντας σε να έχεις περισσότερη ενέργεια αυξάνοντας την αυτοσυγκέντρωσή σου.

12 Η γιόγκα σώζει τα πόδια σου. Τα ακατάλληλα παπούτσια και η έλλειψη άσκησης για τα πόδια μπορούν να συμβάλουν σε προβλήματα στα πόδια σου.

13 Η γιόγκα ενισχύει το ανοσοποιητικό σου σύστημα μειώνοντας τις ορμόνες του στρες που το θέτουν σε κίνδυνο. Διεγείροντας τους πνεύμονες, την καρδιά και το πεπτικό σύστημα βοηθά στην αποβολή τοξινών και παθογόνων παραγόντων.

14 Η γιόγκα αυξάνει την αίσθηση ευγνωμοσύνης. Η επιστήμη λέει ότι η αίσθηση ευγνωμοσύνης ενισχύει την υγεία, ανακουφίζει από την κατάθλιψη και το άγχος και αυξάνει την αίσθηση της ευχαρίστησης στη ζωή.

15 Η γιόγκα “ανοίγει” την καρδιά σου. Κάτι που σου επιτρέπει να απελευθερώσεις τον φόβο και τον πόνο και να αφήσεις χώρο για περισσότερη αγάπη και χαρά μέσα σου.

16 Η γιόγκα μειώνει τη φλεγμονή. Μελέτες έχουν δείξει ότι η γιόγκα μειώνει τα προφλεγμονώδη μόρια στο σώμα, αναστέλλοντας την ανάπτυξη του καρκίνου και ωφελεί όσους πάσχουν από αρθρίτιδα και ινομυαλγία.

17 Η γιόγκα σε κάνει πιο αποφασιστικό. Σύμφωνα με έρευνα η γιόγκα μπορεί να βελτιώσει την πνευματική συγκέντρωση και την αποφασιστικότητα.

18 Η γιόγκα σου χαρίζει καλή κυκλοφορία. Aσκήσεις που εκτελούνται στο πάτωμα σε αναστραμμένη στάση - το σώμα στηρίζεται στο κεφάλι και τους ώμους- βοηθούν σημαντικά την καλή κυκλοφορία του αίματος, ενώ όσες περιλαμβάνουν τέντωμα του κορμού προς τα μπρος, αμβλύνουν τα συμπτώματα δυσπεψίας.

19 Η γιόγκα ενισχύει τη λίμπιντο. Σύμφωνα με μελέτη πουδημοσιεύτηκεστηνεπιθεώρηση Sex and Marital Therapy ηγιόγκα μπορείνααυξήσειτηνερωτικήδιάθεση επειδή σε βοηθά να εξοικειωθείς μετοσώμα σου.

20 Η μεγάλη βαθιά αναπνοή ανεβάζει τη διάθεσή σου επειδή συμβάλλει στην παραγωγή των ορμονών που χαρίζουν ευχαρίστηση στον εγκέφαλο.

21 Η γιόγκα βελτιώνει το συντονισμό, το χρόνο αντίδρασης, τη μνήμη, ακόμα και τον δείκτη νοημοσύνης. Οι άνθρωποι που ασκούν υπερβατικό διαλογισμό αποδεικνύουν την ικανότητά τους να λύουν προβλήματα και να αποκτούν και να ανακαλούν πληροφορίες καλύτερα, ίσως επειδή αποσπάται λιγότερο η προσοχή τους από τις σκέψεις, οι οποίες μπορούν να παίζουν ξανά και ξανά σαν μία ατελείωτη ταινία.

22 Η γιόγκα καίει πολλές θερμίδες, εάν φυσικά επιλέξεις την Hot Yoga στους 40ο βαθμούς. Η ζέστη βοηθάει τους μυς και τους τένοντες να αποκτήσουν ελαστικότητα, κάτι που αποτρέπει τους τραυματισμούς και κάνει τις ασκήσεις πιο εύκολες. Κατά τη διάρκεια ενός μαθήματος καίγονται έως και 1.000 θερμίδες, ενώ αποβάλλονται 1-2 λίτρα ιδρώτα. Βγαίνοντας από ένα μάθημα Hot Yoga το δέρμα λάμπει, ο μεταβολισμός έχει ενεργοποιηθεί, το στρες έχει μειωθεί και τα οφέλη παραμένουν για όλο το υπόλοιπο της μέρας.

23 Δεν χρειάζεσαι ειδικά ρούχα. Μπορείς να την κάνεις και με τις πυτζάμες σου!

24 Είναι για όλους, για άντρες, γυναίκες, παιδιά (ακόμη και για όσες είναι σε εγκυμοσύνη). Οι γυμναστές επαγγελματικών ομάδων συνιστούν (και αυτοί ξέρουν) στους αθλητές τους να κάνουν γιόγκα τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα.

25 Μπορείς να προσαρμόσεις την γιόγκα στο ρυθμό που σου ταιριάζει. Μην ξεχνάς πως κάθε σώμα έχει μοναδικές και διαφορετικές ανάγκες κάθε μέρα.

 

Ποια γιόγκα να κάνεις;

Για έντονη σωματική άσκηση ή εαν αθλείσαι ήδη: Επίλεξε Ashtanga (Power), Vinyasa (Flow), Bikram (Hot), Acro (Acrobatics), Aerial. 
Εάν είσαι αρχάριος ή έχεις τραυματιστεί στο παρελθόν: Επίλεξε Hatha, Iyengar, Viniyoga. 
Εάν θέλεις να εστιάσεις στην πνευματική εκγύμναση και να επικεντρωθείς στις pranayamas (τεχνικές αναπνοής) και στον διαλογισμό: Επίλεξε την Kundalini.

 

Φίλια Μητρομάρα

(wefit.gr)

Εξαιρετικά ενδιαφέρουσες αντιλήψεις και συμπεριφορές των υγιών, αλλά και των ασθενών ενηλίκων, αναφορικά με τα συμπληρώματα διατροφής

Σελίδα 5 από 925