19 Ιούλιος 2019

RSS Facebook Twitter

Διαβάστε επίσης

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Καθήκοντα διευθύνοντος συμβούλου στον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ ΑΕ) αναλαμβάνει άμεσα ο Ιταλός Φράνκο Κούπολο (Franco Cupolo), τεχνοκράτης με εμπειρία άνω των 20 ετών στη λιμενική βιομηχανία, ενώ στη θέση του εκτελεστικού προέδρου της εταιρείας παραμένει ο Σωτήρης Θεοφάνης (μέχρι πρότινος και διευθύνων σύμβουλος).

Την έντονη δυσφορία, ακόμα και των μεγαλύτερων κατασκευαστικών ομίλων της χώρας, προκαλούν οι χειρισμοί του υπ. Υποδομών αναφορικά με την απόφαση ανάθεσης δύο εργολαβιών (από τις οκτώ συνολικά) του οδικού άξονα Πάτρα - Πύργος στον όμιλο επιχειρήσεων Καλογρίτσα και συγκεκριμένα στην κοινοπραξία Τοξότης - Ομάδα Κατασκευών. Μάλιστα, ορισμένοι φορείς του κλάδου φτάνουν στο σημείο να εγκαλούν τον υπουργό Χρ. Σπίρτζη για προνομιακή μεταχείριση του κ. Καλογρίτσα (με τον οποίο άλλωστε συνδέονται με σχέσεις κουμπαριάς), καθώς ουδέποτε στο παρελθόν δεν έχει επιδείξει τέτοια ανοχή το υπουργείο απέναντι σε μια, επί της ουσίας, χρεοκοπημένη εταιρεία.

Υπενθυμίζεται ότι την προηγούμενη Δευτέρα και έπειτα από αναμονή για διάστημα άνω του ενός ημερολογιακού μήνα, έληξε η προθεσμία που είχε ο κ. Καλογρίτσας, προκειμένου να εμφανίσει τις απαιτούμενες εγγυητικές καλής εκτέλεσης και να υπογράψει τις σχετικές συμβάσεις για τις εργολαβίες που έχει λάβει. Ούτε η Τράπεζα Αττικής, η οποία ήδη έχει «άνοιγμα» της τάξεως των 150 εκατ. ευρώ στον συγκεκριμένο επιχειρηματία, αλλά ούτε και το ΤΜΕΔΕ, που είχαν χορηγήσει τις εγγυητικές συμμετοχής (και τώρα θα πρέπει με κάποιο τρόπο να τις εισπράξουν και αυτές), εμφανίστηκαν θετικοί στο να συνεχίσουν να χρηματοδοτούν τον κ. Καλογρίτσα, ιδίως από τη στιγμή που γνωρίζουν ότι δεν είναι σε θέση να υλοποιήσει τα έργα που έχει αναλάβει.

Μάλιστα, στην περίπτωση Καλογρίτσα φαίνεται πως υπήρξαν ακόμα και πολιτικές πιέσεις προς την Τράπεζα Αττικής, προκειμένου να χορηγηθούν οι απαιτούμενες εγγυητικές, σε μια ακόμα κίνηση καταστρατήγησης του θεσμικού ρόλου ορισμένων στελεχών του υπουργείου. Πρόκειται για λίαν σοβαρές υποθέσεις, οι οποίες χρήζουν περαιτέρω διερεύνησης από τους αρμοδίους, καθώς δεν μπορεί να ερμηνευτεί διαφορετικά η απόφαση ανάθεσης των δύο εργολαβιών στον κ. Καλογρίτσα το περασμένο φθινόπωρο, όταν ο ίδιος επιχειρηματίας είχε κηρυχθεί έκπτωτος από σωρεία άλλων έργων τους μήνες που προηγήθηκαν.

Είναι άλλωστε γνωστό σε όλους τους εμπλεκομένους στην αγορά των κατασκευών (πλην του υπ. Υποδομών) ότι οι εταιρείες συμφερόντων Καλογρίτσα «φυτοζωούν» τους τελευταίους μήνες, έχοντας απολέσει συμβάσεις 100 εκατ. ευρώ (οι οποίες εκτελούνται πλέον από την «Ακτωρ»), ενώ και ο ΔΕΔΔΗΕ προχώρησε σε έκπτωση του συγκεκριμένου εργολάβου από σειρά συμβάσεων τις οποίες είχε αναλάβει τα προηγούμενα χρόνια και δεν εκτελούσε. Ειδικά, ο διαχειριστής του δικτύου της ΔΕΗ έχει πολλάκις κληθεί να χειριστεί προβλήματα που απορρέουν από τις δεκάδες εργολαβίες που έχει αναλάβει από το 2015 μέχρι σήμερα ο όμιλος Καλογρίτσα και παραμένουν ημιτελείς, ή η κατασκευή τους έχει ήδη αναληφθεί από άλλες εταιρείες. Τον περασμένο Ιούλιο, η επιτροπή του διαγωνισμού για ανάθεση των φετινών εργολαβιών του ΔΕΔΔΗΕ ανέφερε, εξετάζοντας σχετική ένσταση της «Τοξότης», ότι «τα προβλήματα στις 10 εν εξελίξει εργολαβίες οξύνθηκαν, με αποκορύφωμα την ολοκληρωτική παύση εργασιών».

Τη στιγμή λοιπόν που είναι γνωστά τα παραπάνω, και μάλιστα εκκρεμεί και σωρεία αναγκαστικών πλειστηριασμών της κινητής και ακίνητης περιουσίας του εν λόγω επιχειρηματία, από προμηθευτές και πελάτες, είναι εύλογη η απορία πώς αποφασίζει το υπ. Υποδομών να προκρίνει την ανάθεση δύο εργολαβιών στο έργο Πάτρα - Πύργος, συνολικής αξίας της τάξεως των 70 εκατ. ευρώ, φτάνοντας στο σημείο να αποδέχεται και την αιτιολόγηση της προσφοράς που έδωσε ο εν λόγω επιχειρηματίας, με εκπτώσεις της τάξεως του 53% και του 57% αντίστοιχα; Συνομιλώντας κανείς με έμπειρα στελέχη της αγοράς κατασκευών, αντιλαμβάνεται ότι άπαντες είναι πεπεισμένοι ότι οι δύο αυτές συμβάσεις θα είναι ζημιογόνες, ακόμα και αν τις εκτελέσουν οι μεγαλύτεροι όμιλοι της χώρας.

Αυτό που καθίσταται σαφές είναι ότι το «πολύπαθο» έργο δεν πρόκειται να κατασκευαστεί ομοιόμορφα και στον ίδιο χρόνο, καθώς ο ρυθμός κατασκευής των επιμέρους τμημάτων θα διαφέρει σημαντικά. Για παράδειγμα, τις επόμενες ημέρες αναμένεται να εγκατασταθούν τα εργοτάξια των τεσσάρων εργολαβιών που αφορούν το σκέλος του άξονα που βρίσκεται στην Αχαΐα, με τις GD Infrastrutture (Μηχανική) και Interkat να έχουν αναλάβει από δύο εργολαβίες εκάστη. Στον αντίποδα, οι εργολαβίες της Ηλείας θα έχουν σοβαρές καθυστερήσεις, με σημαντικότερες εκείνες που αφορούν τα έργα Καλογρίτσα, που έχει αναλάβει την πρώτη και την τέταρτη εργολαβία, καθώς εκτιμάται ότι θα απαιτηθούν αρκετοί ακόμα μήνες έως ότου εγκατασταθεί νέος εργολάβος. Οι δύο ενδιάμεσες (2 και 3) έχουν ανατεθεί στην Intrakat, η οποία πρόσφατα υπέγραψε τη σύμβαση για τη μία εξ αυτών (για την έτερη εκκρεμεί απόφαση του ΣτΕ έπειτα από προσφυγή που έχει κατατεθεί από έτερο μειοδότη, ενάντια στην απόφαση αποκλεισμού του).

Στήριξη του μελισσοκομικού τομέα της Ευρωπαϊκής Ένωσης με 120 εκατ. ευρώ για τα επόμενα τρία χρόνια ανακοίνωσε ο Ευρωπαίος επίτροπος, αρμόδιος για θέματα Γεωργίας, Φιλ Χόγκαν.

«Τα προηγούμενα 2-3 χρόνια είχαμε ένα "μπουμ" στην αγορά ακινήτων.

Ο παγκόσμιος οργανισμός υποστήριξης της επιχειρηματικότητας, Envolve, προσκαλεί νεοφυείς επιχειρήσεις στην Ελλάδα να συμμετάσχουν στο έβδομο Envolve Award Greece

Κατά 150.000 ευρώ αυξάνεται το επιλέξιμο ποσό επένδυσης ανά επιχείρηση οινοπαραγωγής, σύμφωνα με απόφαση που υπέγραψαν ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Σταύρος Αραχωβίτης

H εταιρία Παπαστράτος ΑΒΕΣ ανακηρύχθηκε «Επιχείρηση της Χρονιάς» στη διάρκεια της απονομής των βραβείων «Πρωταγωνιστές της ελληνικής οικονομίας» που διοργανώνει η Direction Business Network, υπό την αιγίδα του υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης και του ΣΕΒ.

Μία πρωτοποριακή πρωτοβουλία, που ξεκίνησε από την ΑΒ Βασιλόπουλος, το WWF Ελλάς και την ΝΗΡΕΥΣ, οδήγησε την Ελλάδα στο να αποκτήσει τις πρώτες πιστοποιημένες φάρμες καλλιέργειας τσιπούρας και λαβρακίου σε όλη την Ευρώπη.

Ένα νέο πρόγραμμα για ελληνικές επιχειρήσεις που καινοτομούν ξεκινά στις 27 Μαρτίου. Το «Business Innovation Greece» έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά για ελληνικές επιχειρήσεις οι οποίες δραστηριοποιούνται στους τομείς της πράσινης βιομηχανίας, της θαλάσσιας οικονομίας, της ναυτιλίας και των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Το πρόγραμμα υλοποιείται από το Innovation Norway, έναν κρατικό οργανισμό της Νορβηγίας. Είναι μέρος των επιχορηγήσεων ΕΟΧ και Νορβηγίας (ΕΑΑ & Norway Grants 2014-2021) και έχει στόχο να ενισχύσει τον ιδιωτικό επιχειρηματικό τομέα της Ελλάδας.

Το «Business Innovation Greece», με συνολικό ποσό χρηματοδότησης 21,5 εκατ. ευρώ, θα επικεντρωθεί στην καινοτομία, που αποτελεί βασικό συστατικό για την αύξηση της αποδοτικότητας αλλά και της ανταγωνιστικότητας μιας επιχείρησης. Η οικονομική στήριξη που θα λάβει κάθε επιχείρηση μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την επέκταση των δραστηριοτήτων της, καθώς και για την ανάπτυξη και υλοποίηση καινοτόμων αναπτυξιακών σχεδίων και εμπορικών δραστηριοτήτων.

Το πρόγραμμα μπορεί να χρηματοδοτήσει μια ευρεία γκάμα επιχειρηματικών πρακτικών, οι οποίες θα βελτιώσουν τις οικονομικές επιδόσεις των ελληνικών επιχειρήσεων και το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα, ενώ θα έχουν και θετικό κοινωνικό αντίκτυπο, αφού θα δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας.

Το ύψος της χρηματοδότησης για μια ελληνική επιχείρηση μπορεί να ξεκινά από 200.000€ και να φτάνει μέχρι το 1.500.000€ ανά έργο. Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις μπορούν να αιτηθούν και μικρότερα ποσά – από 50.000€ έως 200.000€ ανά έργο.

Το πρόγραμμα προσφέρει:
Χρηματοδότηση για τη στήριξη του ιδιωτικού επιχειρηματικού τομέα στην Ελλάδα
Πρόσβαση σε εγγυήσεις για τη διασφάλιση της συγχρηματοδότησης του έργου
Ευκαιρίες συνεργασίας – πρόσβαση σε νέα τεχνογνωσία και σύγχρονη τεχνολογία
Δικτύωση και σεμινάρια ανάπτυξης υποδομών

Η διαδικασία αίτησης είναι απλή και η επιλογή γίνεται μέσω ανοικτής πρόσκλησης και διαγωνισμού. Διαχειριστής του προγράμματος είναι ο οργανισμός Innovation Norway, ο οποίος λειτουργεί χωρίς κανέναν ελληνικό ενδιάμεσο φορέα.

Οι επιχορηγήσεις παρέχονται από τις χώρες του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (Νορβηγία, Ισλανδία και Λιχτενστάιν) μέσω του Innovation Norway ακολουθώντας μια μη γραφειοκρατική διαδικασία υποβολής αιτήσεων. Οι ελληνικές εταιρείες που έχουν εταίρο από τις χώρες του ΕΟΧ θα προκριθούν κατά την αξιολόγηση των έργων.

Ημερομηνία έναρξης υποβολής αιτήσεων: 27 Μαρτίου 2019.

Με αφορμή αυτό, το Europe Enterprise Network συνδιοργανώνει στις 19 Μαρτίου 2019 στο Όσλο εκδήλωση για τη δημιουργία συνεργασιών (Matchmaking) στους τομείς της Πράσινης Βιομηχανικής Καινοτομίας, της Ψηφιοποίησης ή των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να παρακολουθήσετε τη σελίδα Greece - Business Innovation.

Σχετικά με το Europe Enterprise Network-Hellas

Το Enterprise Europe Network-Hellas είναι το μεγαλύτερο ελληνικό δίκτυο επιχειρηματικής υποστήριξης. Σημειώνεται ότι το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ) είναι συντονιστής του ελληνικού κόμβου του Enterprise Europe Network, που αποτελείται από βιομηχανικούς συνδέσμους, ερευνητικά και τεχνολογικά ιδρύματα, εμπορικά και βιομηχανικά επιμελητήρια και καταξιωμένους φορείς στον χώρο της καινοτομίας και των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Στηρίζει καινοτόμες και εξωστρεφείς ελληνικές επιχειρήσεις να αποκτήσουν πρόσβαση σε νέες αγορές και χρηματοδότηση, παρέχει εξατομικευμένες υπηρεσίες για διαχείριση καινοτομίας και scaling up των επιχειρήσεων, ενημερώνει για ευρωπαϊκές πολιτικές και δίνει στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις τη δυνατότητα να συμμετάσχουν σε διαβουλεύσεις για μελλοντικές πρωτοβουλίες. Κάθε χρόνο, το ελληνικό δίκτυο μεσολαβεί σε περίπου 100 διακρατικές συνεργασίες.

ekt.gr

Στη10η θέση μεταξύ των προμηθευτών σε μέλι βρίσκεται η Ελλάδα στη Γαλλία, με τις προοπτικές για τις ελληνικές εξαγωγές να διευρύνονται, με δεδομένο ότι στη χώρα η εγχώρια παραγωγή υπολείπεται σημαντικά της κατανάλωσης, όπως προκύπτει από έρευνα αγοράς που εκπόνησε το Γραφείο Οικονομικών & Εμπορικών Υποθέσεων της πρεσβείας της Ελλάδας στο Παρίσι.

Σελίδα 3 από 84